Menu

Co robić, gdy przesyłka kurierska okaże się uszkodzona?

(2016-09-21)

Coraz więcej osób przekonuje się do zakupów przez internet. Kupujemy praktycznie wszystko – ubrania, części do samochodu, płyty, sprzęty RTV i AGD, czy meble. Dzięki temu możemy zaoszczędzić kilka groszy, a ryzyko trafienia na nieuczciwego sprzedawcę jest coraz mniejsze. Może jednak zdarzyć się, że otrzymamy uszkodzony towar. Dlatego po rozpakowaniu przesyłki i dostrzeżeniu usterki warto podjąć odpowiednie kroki. Jakie?

Prześledźmy to na przykładzie Sendego - to platforma nadawcza, która oferuje tanie przesyłki kurierskie. Klienci cenią sobie fakt, że w sytuacji otrzymania uszkodzonego towaru nie mają problemów z reklamacją. Firma korzysta z usług znanego przewoźnika DHL. Zgodnie z regulaminem DHL i prawem przewozowym do złożenia reklamacji roszczeniowej jest uprawniony tylko właściciel towaru. Warto więc wiedzieć, że stajemy się nim w momencie, kiedy zdecydujemy się odebrać od kuriera przesyłkę. Jeśli natomiast odeślemy ją powrotem do nadawcy, nadal będzie on właścicielem towaru.

Czy warto jednak odsyłać przesyłkę, która posiada drobne uszkodzenia? Wystarczy, że odnotujemy to przy podpisaniu odbioru przesyłki a kurier na miejscu sporządzi stosowny protokół. Nawet, gdy uszkodzenie wyjdzie na jaw już po rozpakowaniu towaru, mamy 7 dni od daty odebrania przesyłki na spisanie protokołu szkody.

Reklamację można złożyć za pośrednictwem Internetu. Wspomniany protokół wraz z listem przewozowym, fakturą i pismem reklamacyjnym wysyłamy na stosowny adres e-mail. Pismo to powinno zawierać kwotę roszczenia, numer rachunku bankowego oraz sposób zapakowania przesyłki. Firma kurierska wymaga również dokumentu potwierdzającego zrzeczenie się praw do reklamowania przesyłki przez płatnika. Po uznaniu reklamacji wystarczy wystąpić z prośbą o anulowanie kosztów transportu przesyłki.

Reklamacje są rozpatrywane na warunkach i w terminach wynikających z przepisów wykonawczych wydanych do ustawy prawo przewozowe i ustawy prawo pocztowe.

Czas rozpatrzenia reklamacji przesyłek krajowych wynosi 10 dni roboczych. Nieco dłużej możemy poczekać na reklamację przesyłek ubezpieczonych, ponieważ są one rozpatrywane przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe.

Gdy otrzymamy uszkodzoną przesyłkę, nie ma więc powodów do obaw. Zarówno sprzedającemu, jak i firmie kurierskiej powinno zależeć na tym, by doprowadzić transakcję do końca i zyskać zadowolonego klienta.

Źródło:
tanie przesyłki kurierskie - Sendego http://sendego.pl

X