Menu

Czy fulfilment przydaje się w prowadzeniu firmy?

(2021-08-24)

Branża e-commerce z miesiąca na miesiąc staje się coraz bardziej konkurencyjna. Z tego powodu w prowadzeniu biznesu online liczy się przede wszystkim maksymalna optymalizacja oraz zwiększone tempo rozwoju firmy. Odpowiedzią na te potrzeby są usługi fulfilment. Sprawdź, w jaki sposób mogą pomóc Twojemu sklepowi internetowemu.

Fulfilment – co to?

Fulfilment oznacza całkowite lub częściowe przekazanie obsługi procesów logistycznych zewnętrznej firmie. Oznacza to, że niezależny operator bierze na siebie odpowiedzialność za magazynowanie towarów i obsługę zamówień, w tym kompletowanie przesyłki, pakowanie jej i wysyłanie. Obejmuje to także obsługę klienta w przypadku zwrotów i reklamacji. W niektórych firmach, np. Forceful, możliwe jest również przywrócenie wartości zwróconego towaru poprzez dokonanie drobnych napraw lub pranie. Dzięki temu można sprzedać go ponownie.

Co obejmuje fulfilment?

Outsourcing usług logistycznych obejmuje wiele procesów, których obsługa na pewnym poziomie rozwoju biznesu staje się czasochłonna i uciążliwa. W praktyce polega to na tym, że towary wysyłane są do magazynu firmy fulfilment. Tam są przechowywane w optymalnych warunkach. Nowoczesna infrastruktura pozwala na magazynowanie różnego rodzaju asortymentu, od leków, przez żywność, po sprzęt AGD. W momencie, w którym na stronie sklepu ktoś składa zamówienie, magazyn jest o tym powiadamiany. Drukuje się tam wtedy dowód sprzedaży i etykietę, paczka jest kompletowana i pakowana. Przesyłka może być przygotowana zgodnie z zaleceniami właściciela sklepu – to znaczy mogą być w niej zawarte materiały promocyjne, takie jak ulotki czy próbki, a pudełko może być oznaczone logo. Tak przygotowana paczka trafia do kuriera, zazwyczaj nawet tego samego dnia. Dzięki temu klient szybko i bezproblemowo otrzymuje swoje zamówienie.

Korzyści płynące z usług fulfilment

Fulfilment to rozwiązanie, które może znacznie wpłynąć na rozwój biznesu. Ten model sprawdzi się zarówno w małych firmach, których właściciele nie chcą inwestować we własną przestrzeń magazynową, jak i w dużych sklepach, których obsługa stała się zbyt uciążliwa. Można wymienić kilka ważnych zalet usług fulfilment.

  • Oszczędność czasu. Obowiązki, takie jak pakowanie i nadawanie wysyłek, nie należą już do zmartwień przedsiębiorcy.
  • Ograniczenie kosztów. Operator logistyczny zapewnia zarówno magazyn, jak i pracowników, którzy go obsługują. Dzięki temu nie trzeba zatrudniać własnego personelu.
  • Optymalizacja procesów logistycznych. Firmy fulfilment dysponują nowoczesną infrastrukturą, która umożliwia maksymalne usprawnienie kompletowania i pakowania zamówień. Pozwala to także na bardziej efektywne gospodarowanie zasobami i monitorowanie stanów magazynowych.
  • Więcej czasu na rozwój firmy. Dzięki przekazaniu obsługi magazynu i wysyłki zewnętrznej firmie, możliwe jest przeanalizowanie aktualnej strategii i wprowadzenie koniecznych zmian, które pozwolą przyciągnąć nowych klientów i tym samym zwiększyć zyski.

Jak widać, fulfilment może przynieść wiele korzyści. Warto więc rozważyć włączenie tego rozwiązania w struktury swojego sklepu internetowego.

X