Menu

Czym kierować się przy wyborze firmy logistycznej?

(2016-11-20)

Właściciele biznesów, którzy w swojej ofercie posiadają możliwość dostarczania produktów, wykorzystując na przykład przewozy międzynarodowe, często zadają sobie pytanie: „Którą firmę wybrać?”. Jest to zadanie wyjątkowo trudne, biorąc pod uwagę konkurencję, która jest bardzo duża (i ciągle rośnie). Na co więc zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniej firmy spedycyjnej?

  1. Jakość – wizytówka każdej firmy
    Jakość w logistyce stoi zawsze na pierwszym miejscu. Firma transportowa, z usług której będziemy korzystać, musi wyróżniać się prestiżem świadczonych usług. Jest to jeden z kluczowych elementów decydujących o wyborze. Co tak naprawdę oznacza jakość? Jest to przede wszystkim profesjonalizm, proste i czytelne zasady współpracy – transparentność. By lepiej poznać firmę, warto jest poprosić o opinię znajomych lub poszukać w Internecie opinii na jej temat. Cennym doświadczeniem może okazać się również bezpośredni kontakt. Jakość to również stosunek ceny do czasu realizacji zamówienia, a także wszystkie poniższe punkty.

  2. Bezpieczeństwo– troska, czy przykry obowiązek?
    W dzisiejszych czasach firmy oferujące przewozy międzynarodowe nie mogą pozwolić sobie na zaniedbania w tej kwestii. Firma logistyczna powinna zapewnić bezpieczeństwo nie tylko przesyłce, ale również danym klienta, czy całej procedurze. Troska o zachowanie wszelkich norm powinna być domeną każdej szanującej się firmy.

  3. Cena – jaka powinna być?
    Musi być przede wszystkim adekwatna do wykonywanych przez firmę usług. Zasada stosunku jakości do ceny jest w tej kwestii bardzo ważna. Firmy spedycyjne ukrywające koszty lub nie uświadamiające klientów o realnych opłatach, które poniesie podczas korzystania z ich usług, nie są transparentne, co u klientów w wielu przypadkach oznacza skreślenie z listy. Słowem kluczowym jest zatem uczciwość.

  4. Obsługa klienta – klucz do sukcesu
    Bardzo wiele mówi o tym jak firma traktuje klientów oraz jakiej jakości usługi oferuje. Często fachowa pomoc specjalisty, może przynieść ogromne korzyści zarówno firmie spedycyjnej jak i klientowi. Zasada wzajemności działa w tym przypadku bardzo sprawnie. Istotna jest również dostępność obsługi klienta. Jeśli możemy skontaktować się z biurem o każdej porze dnia i nocy, w różnych językach, by uzyskać odpowiedź na nurtujące nas pytanie – możemy być pewni, że przesyłka będzie bezpieczna, a firma oferująca przewozy międzynarodowe i krajowe, jest profesjonalna.

  5. Elastyczność i umiejętność szybkiego reagowania
    W dobie rozwijającego się Internetu, nie wystarczy już być firmą dostarczającą przesyłki najszybciej. Dziś dla klienta liczy się elastyczność, czyli dostosowanie usług całkowicie do jego potrzeb. Gdy świat otwiera się na nowe technologie, zmieniają się przyzwyczajenia klientów. Stają się oni bardziej wymagający, głównie przez większą świadomość rynku. Sprawia to, że firmy oferujące usługi swoim klientom, muszą nieustannie podnosić jakość. Jeżeli nie dostosują się do klienta, będą sztywno trzymać się archaicznych metod, nie będą konkurować na rynku. Warto więc zapytać, czy firma przewozowa oferuje różne możliwości i warianty współpracy, aby być pewnym, że usługi przez nią wykonywane są na najwyższym poziomie.
X