Menu

Jakie powinno być dobre opakowanie?

(2017-01-02)

Klient ma konkretne oczekiwania co do opakowania, jeśli nie zostaną one spełnione wybierze inny produkt. Opakowanie musi przede wszystkim dobrze spełniać swoje zadania. Jednak aby się tak stało należy wiedzieć, jaka powinna być jego rola. Jakie więc powinno być dobre opakowanie?

Opakowanie – oczekiwania klienta

Wiedza na temat oczekiwań klientów jest kluczowa, daje ona możliwość zaprojektowania opakowania bliskiego ideałowi. Produkt taki powinien mieć wszystko to, czego konsument potrzebuje. Mogłoby się wydawać, że zdobycie takiej wiedzy nie jest trudne, jednak potrzeby konsumenta są zmienne. Zależą one nie tylko od typu produktu, ale również od jego klasy, miejsca sprzedaży oraz kilku innych czynników. Na początku warto poznać podstawowe informacje, które są wspólne dla wszystkich rodzajów opakowań.

Obecnie większość zakupów dokonuje się w sklepach samoobsługowych. Typowy klient chodząc po dyskoncie lub supermarkecie kieruje się swoim doświadczeniem lub może dokonać zakupu pod wpływem bodźców wizualnych. Okazuje się, że dobrze zaprojektowane opakowanie i etykieta mogą skutecznie wpływać na konsumenta.
Opakowanie – informacje o produkcie

Jakie więc powinno być dobre opakowanie? Przede wszystkim musi się ono wyróżniać na tle konkurencji oraz w czytelny sposób informować klienta o korzyściach płynących z zakupu. Badania wykazały, że obecnie konsumenci coraz większą uwagę zwracają na informacje zawarte na opakowaniu.

Oczywiście nadal bardzo ważnymi czynnikami wpływającymi na sprzedaż są cena produktu oraz różnego rodzaju promocje. Jednak coraz więcej osób zwraca uwagę na to, co jest umieszczone na etykietach. Dlatego dobre opakowanie powinno zawierać informacje o produkcie, jego cechach i marce. Wszystko to powinno być ujęte w formie odpowiedniego komunikatu wizualno-tekstowego. Warto zwrócić uwagę jak w ostatnich latach zmieniały się etykiety na artykuły spożywcze i naklejki na puszki.

Opakowanie – funkcjonalność

Liczy się nie tylko wygląd opakowania, ale również jego funkcjonalność. Nawet najpiękniejsze opakowanie nie wzbudzi zainteresowania większej ilości konsumentów, jeśli będzie ono nieporęczne. Przy projektowaniu opakowania należy pamiętać, aby nie było ono zbyt duże i ciężkie. Opakowanie powinno być mobilne, powinno się je łatwo zdejmować z regału sklepowego, przenosić i przechowywać. Dobrze by miało ono również niebanalny kształt, było trwałe i można je było łatwo otworzyć.

X