Menu

Niebezpieczeństwa w pracy spedytora

Spedycja
Niebezpieczeństwa w pracy spedytora
Jak pokazują statystyki, najwięcej problemów z nieuczciwymi klientami mają nowo otwarte firmy, ale nie tylko. W czasach kryzysu oszuści nie oszczędzają nikogo. Oto kilka podstawowych zasad, których stosowanie pomaga w uniknięciu nieprzyjemności.

1. Kontrola dokumentów dostawy, oraz kuriera i kierowcy, szczególnie, gdy kontaktujemy się z nim wyłącznie telefonicznie
2. Sprawdzenie danych firmy zlecającej
3. Sprawdzenie danych kierowcy
4. Weryfikacja danych firmy, szczególnie, gdy dopiero rozpoczynamy współpracę
5. Weryfikacja danych kontaktowych: e-mail, fax, telefon stacjonarny

Z pomocą przy weryfikacji firmy bardzo często przychodzi internet. Na forach internetowych  można znaleźć informacje o firmach i świadczonych usługach. Niestety zwykle najwięcej jest złych opinii. Bardzo rzadko odwiedzamy fora internetowe, by pochwalić się dobrze zrealizowaną usługą. Należy również uważać na wpisy osób pracujących w danej firmie. Takie wpisy są zwykle przesłodzone superlatywami a weryfikację powinno się rozpocząć od adresu email osoby, która pozostawiła dany wpis. Warto też skopiować tekst i wkleić do wyszukiwarki Google. Jeśli identyczny wpis pojawia się na kilku stronach może to oznaczać że jest on niewiarygodny.

Potwierdzanie danych dotyczących nowego współpracownika bywa czasochłonne, szczególnie, gdy mamy do czynienia z nowo otwartą firmą, niewspółpracującą dotychczas z żadnym z wiarygodnych dla nas spedytorów. Tego typu kontrole są niezbędne nie tylko dla uniknięcia strat materialnych, na jakie przez nasza lekkomyślność, narażamy swoja firmę a także naszego klienta.
0
X