Menu

Transport ponadgabarytowy

Transport
Transport ponadgabarytowy
Praca spedytora nie zawsze jest prosta, ale na pewno nie można jej uznać za nudną. Jednym z ciekawszych sposobów na urozmaicenie dnia spedytora jest podjęcie próby przewiezienia ładunku, określanego mianem nadgabarytu, czyli takiego, który nijak nie potrafi zmieścić się w ściśle określone standardy transportu drogowego.

Szczegółowe wyjaśnienia dotyczące pilotowania pojazdów znajdują się w:

ROZPORZĄDZENIU
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
z dnia 31 grudnia 2003 r.

w sprawie warunków i sposobu pilotowania pojazdów oraz wysokości opłat

(Dz. U. z dnia 19 stycznia 2004 r.)

Ustalenie trasy i czasu przejazdu giganta jest prawdziwym wyzwaniem nawet dla doświadczonego spedytora.  Dla terminowego dostarczenia tego typu ładunku przeszkodą może stać się nie tylko korek spowodowany remontem nawierzchni, ale i sama nawierzchnia. Planując przejazd trzeba brać pod uwagę każdy szczegół: szerokość dróg, wysokość mostów, okresowe ograniczenia ruchu na danej trasie i wiele, wiele innych elementów.

Cały proces transportu ładunków ponad gabarytowych często planowany jest na kilka miesięcy przed transportem. Muszą zostać rozwiązane wszystkie problemy drogowe i formalne związane z danym transportem. Uwzględnienie takich warunków jak wysokość mostów, szerokość jezdni czy też przygotowanie planu na wypadek problemów jest niemal koniecznością.

W przypadku pilotowania transportu gabarytowego przez policję ustala się w wysokości kosztów rzeczywistych ponoszonych przez komendy Wojewódzkie policji pilotującej transport ponadnormatywny.

Prowadzone przez pilotów nadgabaryty rzadko można ujrzeć na drodze za dnia. Dla bezpieczeństwa pozostałych uczestników ruchu wielu kierowców decyduje się na jazdę w godzinach nocnych. Tego typu rozwiązania nie tylko skracają czas podróży, ale też podnoszą bezpieczeństwo kierowców.

Zobacz także filmy związane z transportem ponadgabarytowym
0
X